Monday, January 25, 2016

Catatan santai.. bila hati berbicara 3

Bila kita jujur.. bercakap benar, ramai yg xbole terima.. kadang2 rasa sedih juga.. kenape org xbole terima ape yg kita buat.. sedangkan ape yg kita buat tu bukan satu kesalahan.. malahan Allah menyukainya... cepat atau lambat, memang dah tertulis perjalanan hidupku.. suka atau x suka.. semua kena belajar terima hakikat.. aku sendiri pun x percaya dgn apa yg berlaku hari ni.. sedangkan semua perjalanan telah tertulis sejak azali lagi.. kalau la aku tahu, ini jln cerita hidupku.. mgkn 20 thn yg lalu, aku ingin mulakan sebuah cerita lain.. agar hari ni ceritanya berbeza.. tapi... apakan daya... sudah tersurat begini jalan cerita hidupku ini... kalau aku bole terima.. kenapa org lain x bole terima.. kenape org lain susah sgt nak terima... apa salah aku.. aku juga ingin bahagia.. dimana rakan2 bila aku perlukan bantuan? Aku sorang2 lalui semua ni... aku jatuh.. aku terluka... semuanya ku lalu sendiri... bila dah tiba masa... Allah nak aku kecapi kebahagiaan... kenape org sekeliling memandang, seperti aku melakukan kesalahan besar... sedangkan.. Allah dah atur, Allah dah susun, Allah dah permudahkan... aku hanya lalu jer.... dan hari ini.. aku rasa tenang, damai dan bahagia... tapi..... kenape.... susah bg rakan2 nak terima suratan hidupku ini... belajar la terima ... belajarlah percaya dgn ketentuan Illahi... Allah dah bagi yg terbaik... hidup ini hanya sementara.. dah tlalu lama aku menangis.. x salah rasanya.. ku kecapi kebahagiaan ini walau seketika... izinkan aku memilih jln hidupku.. maafkan diri ini jika, tingkah laku buat hati rakan2 tguris... setiap detik.. aku tak pernah lupa kenangan lama.. kerana kenangan lama lah aku berada ditahap sekarang.. dan kerana kenangan lama la jua.. aku terus bangkit dr kisah sedih semalam.... sekiannn.... alongsh

No comments:

Post a Comment