Sunday, November 20, 2011

Gunung Stong mengamit Kerinduan

Assalamualaikum n moning2....

Tiba2 jer pagi nih teringat sangat kat Baha's camp... uwaaaaaaaaaaa rindunya... teringat zaman dolu2 bila lepak kat sane... indahnya.. bestnya... bila sebut pasal Jelawang Jungle... ape yg bermain diminda semestinya kenangan bersama geng2 tercayang.. sape lagi kalu bukan angah, adieyk, kakak, aliyn n sue lin... tidak lupe yg lain juga slalu ada dihati ini.. kalu nak disenaraikan ramai sgt.. ehehehe.. tapi kalu tak sebut nanti dikata kita tak ingat kat dia orang pulak.... ahaks!.[jgn marah ehehe].. kalu kat Baha's camp nih kita sinonim ngan panggilan along.. so bila bercakap pasal b.camp kena la bahasakan diri alon ambik mood kat b.camp katakan...kikikikiki... ;)

Kenangan yg paling indah bila sebut pasal Jelawang Jungle... semestilah saat kami g trekking ngan arwah Pak Da kat Sumalian... masa tu kami masih belajar lagi... mcm2 yg kelakar.. tapi ada yg sedih.. sbb kena marah kat arwah.. kenape ye? ehehehe... masa tu kami bermalam kat Cobra Kem... sampai kat situ dah lewat petang.. arwah suruh pasang khemah n masak.. kami yg pompuan berlima nih g layan mandi dulu.. kalu stakat mandi aje takpe la... yg aku nih g layan buka cerita "Hantu kepala babi"... cerita separuh.. arwah mai marah2 sbb kami lama sgt berendam... terus b'henti mandi.. bpecah buat tugasan sambil tarik muncung... kikikiki... mlm tu merajuk kat arwah.. ahahahahaha.. cerita tu tak stop kat situ... aku sambung balik citer tu kat puncak Gunung Ayam... ehehehe... ape yg berlaku.. tanya adieyk.. t'kejut giler adieyk .. jgn marah dieyk.. sweet sgt muka adieyk masa tu... comel... tak pasal2 aku kena pukul kat adieyk coz buat dia tkezut... ahahaha... ;) sbenar hobi aku bercerita bukan dizaman remaja aje.. sekarang aku masih sama... kat dalam kelas pun aku suka bercerita.... bila semua pelajar siap latihan yg diberikan, sbagai hadiah aku bcerita... cakap nak dengar cerita ape... seram ke.. sedih ke.. kelakar ke... otak nih dah macam library la pulak..

sebenarnya aku ada buat catatan perjalanan trekking di sumalian nih... nanti ada masa aku upload citer tu... bole la layan baca ... walau pun cerita nih dah berlalu 10 tahun.. ianya masih segar dalam ingatan... bila teringat balik saat aku nangis sbb tak boleh panjat tempat yg tinggi... terasa sgt rindu kat arwah, sbb arwah sberape daya upaya nak tarik aku ke atas.. n last skali bjaya.. aku ape lagi nangis la.. uwaaaaaaaaaa... jom sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah kat arwah Pak Da Baha... semoga rohnya dicucuri rahmat n ditempatkan b'sama org2 yg b'iman... aminnn....

aku stop kat sini dulu ye... nanti ada masa aku sambung lagi citer... ari nih banyak sgt urusan yg perlu diselesaikan... ahaks... ehehehe.. harap kekawan semua tak jemu melayan catatan ku ini.. muahhhhh sayang ko orang smua.... (^_^)Y






No comments:

Post a Comment